Wednesday 22 February 2012

baru saya faham~

semakin hari kan..saya rasa semakin takut..
takut dengan masa yang akan datang..begitu juga dengan hari esok yang saya sentiasa rasai debarannya..
kenapa ya?
saya sendiri tidak pasti..
saya takut sangat akan kehilangan..
kehilangan segala apa yang saya miliki hari ini..
itu belum termasuk lagi dengan apa yang telah saya pun kehilangan..
kenangan yang masih lagi bersisa..
entahlah..
saya sedaya upaya saya ingin menjadi diri saya yang lebih dewasa..
tapi saya tiada banyak kawan..
kawan senyum mungkinlah..
tapi kawan rapat?
bila semua sudah bawa haluan masing-masing saya sungguh berasa terasing..
saya bari sedar bahawa begitu asing sekali kewujudan saya di sini..
pergi makan pun sorang2..
kadang-kadang saya tak pernah kesah apa yang saya pakai..
dalam hati saya seringkali berkata 'bukan ada orang kenal aku pun'
lalu saya pun menjadi diri saya sekarang..
sunyinya diri saya..
bila tiada lagi yang sudi menjadi kawan baik saya..
kenapa ya?
apa dosa saya?
Tuhan..saya mohon jangan pernah tiinggalkan saya tau..
nanti saya takut..
hidup sendirian..
tapi saya tahu..Allah juga yang tak pernah tinggalkan aku..
terima kasih Tuhan..
 

No comments:

Post a Comment