Wednesday 21 August 2013

Part 4: Aku, Dia dan Air Cond~

Malam ini,
aku masih lagi sendiri,
sendiri dalam sepi,
dalam mencari erti mimpi...

Malam ini,
aku menanti,
menanti sesuatu,
yang hingga kini aku sendiri tidak mengerti,
pada siapa harus ku lemparkan senyuman ini....

Malam ini,
aku menyanyi,
dalam melodi itu ada rona rindu,
namun aku tidak tahu,
rinduku ini untuk siapa....

Malam ini,
jiwaku berbisik,
namun sehingga saat ini,
aku masih lagi tidak dapat mentafsir,
bisikan apa jiwaku kini.....

Malam ini,
aku menangis,
ada butir air mata dikelopak mataku,
aku sendiri masih kaku,
untuk apa tangisanku ini.....

Malam ini,
aku mencari,
mencari sesuatu yang aku cari,
sesuatu yang hilang,
namun aku masih lagi keliru,
antara yang nyata,
mahupun sekadar fantasiku semata....

Ke mana hilangnya....
diriku?
semangatku?
jiwaku?
hatiku?
cintaku?
rinduku?
senyumanku?
tangisku?
laguku?
mimpiku?
dan juga impianku?

Akhirnya kini..
aku mengerti sudah,
realiti hidup di dunia ini,
yang telahpun di atur sejak azali,
kebenaran yang telah pasti,
tidak semua yang indah itu,
selamanya milik kita.....

bersambung..

No comments:

Post a Comment